Vi har en utfordring med vårt e-post system og dette vil dessverre være nede frem til ca. kl. 11:00 lørdag 25/10 2014.
Saken vil bli fortløpende oppdatert når det foreligger ny informasjon.
Oppdatering 13.20
Tjenester er oppe og kjører igjen fra omtrent kl. 11:00.
Årsaken til problemet i dag var et SAN (lagringsmedia) som feilet og alle data ble utilgjengelige for våre Exchange servere.
Backup fra natt til fredag 24/10-14 måtte benyttes for å gjenskape miljøet.
Dette betyr at data på server for fredag 25/10-14 er tapt. De av dere som benytter Outlook klienter satt opp på "standard" måte vil likevel ha alle fredags data tilgjengelige så fremt Outlook var startet opp slik at data ble synkronisert lokalt.
Public Folder data fra fredag er dessverre tapt.
Vi jobber pr. nå med å overføre servere til ny maskinvare, noe tregheter videre i gjennom helgen må påregnes.
Saken vil bli fortløpende oppdatert når det foreligger ny informasjon.
Oppdatering 14.30
Det oppleves noen problemer med e-post synkronisering på mobil telefoner. "Quick fix" for dette er at man slår telefonen av og på, gå deretter inn i e-posten på telefonen og la den ligge til oppdateringer starter. Dette kan ta fra noen minutter og opp til kanskje så mye som 30 minutter. Dette gjelder KUN for de som opplever problem med mobil synkronisering.
Oppdatering 15:50
Det jobbes videre med å få kjørt systemene over på annen maskinvare. Noen brukere vil oppleve utfall av tjenestene fra tid til annen utover ettermiddagen i dag. Utfallene vil ha en varighet på kun noen minutter pr. gang.
Oppdatering 26/10-14 12:20
Alle problemer er løst. Ved evnt. spørsmål anmodes det om at det fortrinnsvis sendes e-post til support@absnet.no eller ringes til vår support 21061220.
Comments
0 comments
Article is closed for comments.