OPPDATERING: 7/11
Alle brukere er overført til nye friske systemer. Vi har tatt en del grep rundt vår DR løsning som ikke klarte presset ved en "full DR".
Vi vil ytterligere forbedre denne løsningen de kommende ukene. Ved spørsmål rundt dette eller annet er det selvsagt bare å ta kontakt med oss.
OPPDATERING: 4/11 08:12
Det er god fremgang i flyttingen til nye servere, og det er ikke forventet noen nye problemer i prosessen.
For de gjenværende brukere vil tregheten oppleves på omtrent samme måte som foregående dager.
De resterende vil flyttes så snart systemene er klare for dette.
OPPDATERING 3/11 06:30
Færre brukere opplever nå tregheter i systemet. Vi jobber fortsatt med å overføre brukere til nye servere, antallet brukere på "treg" server er i løpet av helgen blitt vesentlig redusert, Det estimeres at de aller fleste brukere vil være overført i løpet av 2-3 dager fra nå, unntak vil være de som har ekstremt store postkasser (+30 GB).
Det forventes omtrent samme responstider for de brukerne som ikke er flyttet over på nye servere i dag 3/11 som før helgen.
Alle public folder mapper er overført til nye servere, data overføres fortløpende. E-poster til public folders (fellesmapper) leveres inn uten forsinkelser.
N.B. Når en postboks er ferdig flyttet blir den "offline" fra noen minutter og kanskje så lenge som en time, Outlook må startes på nytt etter overføringen. Vi kan dessverre ikke si noe om når dette vil skje pr. bruker da mange brukere overføres samtidig. Størrelsen på postboksen avgjør når de er ferdig overført og mengden endringer siden start av overføringen avgjør hvor lenge postboksen er "offline" etter overføringen.
OPPDATERING 31/10 12:00
Færre brukere opplever nå alvorlige tregheter i systemet. Vi jobber fortsatt som beskrevet i forrige oppdatering.
Det forventes omtrent samme respons tider for de brukerne som ikke er flyttet over på nye servere i dag 31/10 som i går 30/10.
OPPDATERING 30/10 06:45
Vi er i en prosess hvor vi har satt opp to nye Exchange database servere og benytter Exchange "local move", altså e-post systemet egen funksjon, til å føre brukere over på disse serverne. Dette er en tidkrevende operasjon. Tregheter vil vedvare frem til flytt er gjennomført pr. bruker. Estimat for når alle er flyttet foreligger ikke pr. nå. Det forventes omtrent samme respons tider for de brukerne som ikke er flyttet over på nye servere i dag 30/10 som i går 29/10.
OPPDATERING 14:06
Systemet er igjen tilgjengelig. Tregt, men fungerende.
Samme status på e-post synkronisering for mobil.
OPPDATERING 12:06
Det er mange som spør når det forventes rettet. Vi kjører flere løp for å rette problemene, men kan dessverre ikke si noe om når det er OK igjen.
Det jobbes med paralelle løsninger på problemet.
OPPDATERING 12:00
Systemet er fortsatt nede. Vi får veldig mange telefoner om dette da det berører en del brukere.
Vi kan, om ønskelig, sette opp videresending av e-poster til alternative adresser.
Send i så fall dette pr. sms til 90090087. Skriv din e-post adresse pr. i dag samt ønsket adresse det skal sendes til.
Videre så oppfordres det på det sterkeste til å sende henvendelser pr. sms til 90090087.
Det blir også fortløpende oppdatert her når vi har noe nytt.
OPPDATERING 11:36:
For å forsøke å bedre på situasjonen er nå mail serveren tatt helt ned. Tar den opp igjen så raskt som mulig.
OPPDATERING:
Stor datatrafikk på morningen tirsdag skaper dessverre nye tregheter i systemet.
Trafikken går, men med forsinkelser.
Spesielt utsatt er mobile enheter som kan fremstå som helt avkoblet/uten epost.
Det jobbes fortløpende for å lette flyt i trafikken, men problemer vil vedvare i høytrafikk-perioder.
Det foreligger ingen spesifik rettetid.
For kunder som ønsker sin epost videresendt til alternativ konto:
Send sms til tlf 90090087 med alt. epost-adresse.
Brukere kan oppleve epost-tregheter som følge av helgens hendelser.
Synkronisering av epost til telefon kan tidvis være problematisk.
Vi følger saken nøye og gir oppdateringer så snart mer spesifik informasjon foreligger.
_________________________________________
I løpet av kvelden har epost-tjenesten stabilisert seg, og synkronisering mot mobile enheter er igjen mulig.
Migrering av data til raskere maskinvare er igangsatt.
Vi holder nøye øye med situasjonen og tar grep for å hindre nye feil.
Kunder oppfordres til å benytte sms til 90090087 for henvendelser.
Comments
0 comments
Article is closed for comments.